Powered By Blogger

Khamis, 28 April 2011

ya ALLAH kuatkan hatiku......




ya Allah kuatkan aku untuk hidup dalam masyarakat yang pada hakikatnya jauh darimu ya RABBI..... jangan engkau jauhkan aku untuk mengingatimu ya tuhanku.... jangan engkau uji aku dengan apa yang aku ta mampu lalui..... jauhi aku dari perasaan kesal..kecewa....sedih..... engkau yang maha pengampun......ampunkan dosa2 aku yang selama ini aku ingkar dan alpa...... tenangkan aku dengan janji2mu ......takotkan aku dengan segala azabmu.... sedarkan aku betapa engkau menyayangi hamba2 Mu.............





ya Allah aku tahu betapa aku terlalu alpa untuk menjalankan segala perintahmu...... ya Allah jangan biarkan aku terus lalai...... yang engkau biarkan aku sendirian....aku takut andai tiada yang akan menyayangi ku kelak di akhirat....ya Allah sedarkan aku atas segalanya... untuk aku berubah menjadi hambamu yang terbaik.....



ya Allah aku perlukan sahabat2 yang sentiasa mengingatkan aku tentang Mu..... mereka yang sentiasa mengajak untuk aku sentiasa ingat supaya serahkan hatiku untukmu..........jangan pisahkn aku dengan orang2 yang sentiasa berusaha setiap hari taat kepadamu..yang hidup untukmu...........
j

1 ulasan:

  1. assalamualaikum...

    jika kita berlari kepada Allah sejengkal,Allah akan lari pada kita sedepa...dan setrusnya...ana rasa anti penah dengar kata2 tu an???

    nt skrg lebih dekat dgn suasana jahiliyyah...Allah tau anti mampu melaluinya berbanding ana...sama-sama kita TAKMIL WAISTIKMAL....doa seorang sahabat sangat dimakbulkan doanya...

    yg merinduimu,
    ATIEF

    BalasPadam